PROM en PREM voor Koninklijke Visio
05-01-2022Achtergrond en doel van het onderzoek:
Uitkomsten en ervaringen vanuit het cliëntperspectief worden steeds vaker gemeten voor kwaliteitsverbetering van de gezondheidszorg. Tegenwoordig wordt in cliëntervaringsonderzoek vooral gevraagd naar de ervaren uitkomsten van zorg met zogeheten PROMs (Patient Reported Outcome Measures). Deze verzameling van vragenlijsten gaan over gezondheidsuitkomsten en kwaliteit van leven-domeinen die voor cliënten belangrijk zijn voor het evalueren van de zorg. PREMs staan voor Patient Reported Experience Measures, oftewel vragenlijsten over de ervaringen van cliënten met de gezondheidszorg. Het doel van dit project was om samen met cliënten een vragenlijst te ontwikkelen om uitkomsten en ervaringen van cliënten met de zorg te meten. Het project richt zich op cliënten van Koninklijke Visio die tot twee grote doelgroepen behoren, namelijk: volwassen cliënten met een visusbeperking in het zorgprogramma automobiliteit (AM) of niet-aangeboren hersenletsel (NAH).
Contact:
m.scheffer@nivel.nl
Downloads
PROm-en-PREM-voor-Koninklijke-Visio_Scheffer.pdfAnderen bekeken ook
-
-
Overprikkeling
Infographic overprikkeling
16-07-2024 -
Gecoördineerde keten- en netwerkzorg
Handreiking aan de slag met regionale governance
16-07-2024 -
Spasticiteit
Herken jij spasticiteit na een CVA? Doe mee aan de quiz
02-07-2024 -
Slaap
Hoe slaapt jouw CVA cliënt?
25-06-2024
-