Onderzoek van Zuyd Hogeschool naar onbewust motorisch leren bij mensen na een beroerte is genomineerd voor RAAK-award!

Het project ‘De kracht van het onbewuste leren 2.0’ is een project van het lectoraat Voeding Leefstijl & Bewegen van Zuyd Hogeschool. In dit project staat centraal hoe je onbewust (dus zonder verbale instructies) een beweging kunt leren en verbeteren, bijvoorbeeld via technologische hulpmiddelen. Dit levert goede resultaten op, zeker voor mensen die ook hinder ondervinden op cognitief vlak na hun beroerte. Aan het project zijn twee promotieonderzoeken verbonden waarvan een reeds is afgerond door Melanie Kleynen. Zij ontving hiervoor de WCF Proefschriftprijs 2019. Resultaten van het projectschrift zijn reeds gedeeld met de knowledge brokers van het Kennisnetwerk CVA tijdens de netwerkdagen in het voorjaar 2019.

 

De subsidieverstrekker van dit project - SIA/NWO – subsidieert praktijkgericht onderzoek binnen het HBO. Zij reikt elk jaar de RAAK Award uit aan een project dat grote doorwerking heeft (gehad) op onderwijs, onderzoek en maatschappij binnen de eigen professie. Het project ‘De kracht van het onbewuste leren 2.0’ is dit jaar ook genomineerd. De RAAK-award is een vakjuryprijs en kent ook een publieksprijs. Voor de publieksprijs kan de komende maanden gestemd worden! Als je het project ook een warm hart toedraagt, kun je hier stemmen voor de publieksprijs. Of via de Facebook-pagina van de RAAK-award. De winnaars worden donderdag 14 november bekendgemaakt tijdens het jaarlijkse SIA-congres in Nieuwegein.

 

Er zijn echter nog meer dan genoeg onderzoeksvragen op het interessante gebied van motorisch leren. In twee kleine subsidieaanvragen die recentelijk zijn ingediend trekken het lectoraat en het Kennisnetwerk CVA dan ook gezamenlijk op. Hopelijk mogen wij binnenkort een vervolg geven aan dit mooie project.

Inschrijven nieuwsbrief

  • Selecteer minimaal 1 optie
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Scholing Projectmatig werken

Op 24 januari 2025 starten we met de tweedaagse scholing Projectmatig werken dmv Design Thinking. Je leert projectmatig te werken aan de hand van je eigen zorginnovatie.